Hur handlar jag?

  • VART BESTÄLLER JAG? Alla beställningar görs via webbshoppen (det går inte att paxa plagg eller handla via meddelande på Instagram/Facebook).
  • HUR VET JAG OM ETT PLAGG FINNS ATT KÖPA? Vid varje plagg står det om plagget finns i lager och i vissa fall hur många som finns på lager.
  • OM DET STÅR ATT ETT PLAGG FINNS I LAGER, VAD BETYDER DET?
    Lagersaldot betyder inte att det finns så många plagg färdiga, utan hur mycket tyg jag har tillgång till för att sy upp plagget.
  • FÅR JAG PLAGGET DIREKT EFTER BESTÄLLNING? Eftersom jag syr upp allt efter beställning är det en tillverkningstid på 1-6 veckor, beroende på belastning (med reservation för annan tid p.g.a oförutsägbara händelser.)
  • FINNS DET PLAGG SOM ÄR FÄRDIGSYDDA OCH LEVERANSKLARA? Är ett plagg redo för leverans står det LEVERANSKLAR i beskrivningen bredvid plagget.
  • JAG SKA GIFTA MIG OM EN MÅNAD, HINNER JAG FÅ PLAGGET I TID? Är du i behov av att få plagget tidigare, t.ex till någon högtid; maila kontakt@pampas.nu och se om detta är möjligt att lösa – det mesta går alltid att fixa!
  • MITT FAVORITPLAGG STÅR SOM SLUTSÅLT, KOMMER DET KOMMA NYA? Är ett plagg slutsålt kan du alltid maila lista@pampas.nu för att få eventuella uppdateringar om plagget skulle komma åter i lager.
  • KAN JAG TESTA PLAGGEN NÅGONSTANS? I nuläget säljs alla plagg online. Ett fåtal kaftaner finns på Caroli blomsterbutik i Malmö. Du har 2 veckors retur/ångerrätt (sålänge plagget inte är skräddarsytt efter önskemål, mer info om detta under KÖPVILLKOR)
    • DET STÅR INGA STORLEKAR – VAD BETYDER DET?
      Eftersom jag syr upp efter beställning anger du vilken storlek du önskar vid köp. Detta står i texten till respektive plagg (vilka mått som behövs). T.ex vid köp av kjol är det midjemått samt önskad kjollängd som ska anges. Kaftanerna är i en storlek och där kan bara längden justeras.